Javascript jest wyłączona przez Twoją przeglądarkę lub używasz starej przeglądarki (IE6, IE7, IE8), która nie jest już obsługiwana. Strona nie będzie działać prawidłowo, lub jej funkcje zostaną znacząco ograniczone (nie będziesz mieć dostępu do większości funkcjonalności). Zalecamy skorzystanie z najnowszych przeglądarek. (FireFox, Chrome, Opera)
Kolejka wąskotorowa ze Żmigrodu do Milicza funkcjonowała już od 1894r. Szybko odcinek ten przedłużono aż do stacji Sulmierzyce. Pociągi kursowały tutaj ze średnią prędkością 24 km/h. Wkrótce zbudowano też linię wąskotorową z Wrocławia do Trzebnicy i Prusic (tzw. Wrocławska Kolej Dojazdowa). W latach 1918/19 wraz z wybuchem Powstania Wielkopolskiego, które objęło swym zasięgiem także Sulmierzyce (wcielone po I wojnie świat. do Polski) linię skrócono do stacji Wodników (Ostrowąsy Milickie). Odcinek ten odbudowano tuż po przejęciu kolei przez PKP. Ostatni pociąg ze stacji Trzebnica Gaj odjechał 14 września 1991 roku. Tego dnia żmigrodzko-milicka kolej, po niemal 100-latach funkcjonowania, przestała istnieć.
W 2012 roku, z inicjatywy Starostwa milickiego i dzięki dofinansowaniu z Unii Europejskiej utworzono tu bardzo przyjemną, spokojną ścieżkę rowerową o długości niespełna 22 km, która wiedzie wzdłuż śladów dawnych torów. W miejscach gdzie kiedyś były stacje znajdują się przystanki - miejsca na odpoczynek.