Największy na świecie niekomercyjny serwis geocachingowy
GeoŚcieżki - skupiające wiele keszy
Ponad 1000 GeoŚcieżek w Polsce!
Pełne statystyki, GPXy, wszystko za darmo!
Powiadomienia mailem o nowych keszach i logach
Centrum Obsługi Geokeszera wybierane przez Społeczność
100% funkcjonalności dostępne bezpłatnie
Przyjazne zasady publikacji keszy
Musisz być zalogowany, by wpisywać się do logu i dokonywać operacji na skrzynce.
stats
Zobacz statystykę skrzynki
Most Rogoźników - OP9YN4
ostatni nieodbudowany most. Mattenbudenbrücke. Most na Szopy.
Właściciel: Leone
Zaloguj się, by zobaczyć współrzędne.
Wysokość: m n.p.m.
 Województwo: Polska > pomorskie
Typ skrzynki: Tradycyjna
Wielkość: Mikro
Status: Gotowa do szukania
Data ukrycia: 06-11-2023
Data utworzenia: 18-11-2024
Data opublikowania: 18-11-2024
Ostatnio zmodyfikowano: 18-11-2024
2x znaleziona
0x nieznaleziona
0 komentarze
watchers 0 obserwatorów
25 odwiedzających
1 x oceniona
Oceniona jako: b.d.
Musisz się zalogować,
aby zobaczyć współrzędne oraz
mapę lokalizacji skrzynki
Atrybuty skrzynki

Można zabrać dzieci  Dostępna rowerem  Szybka skrzynka  Weź coś do pisania  Miejsce historyczne 

Zapoznaj się z opisem atrybutów OC.
Opis PL

Dla tych, który nie chcą czytać:

 

Kesz pod współrzędnymi.

 

Dla tych, którzy chcą się czegoś dowiedzieć:

 

Pierwsze wzmianki o Moście Rogoźników pojawiły się w II połowie XVI w. Został on wybudowany dość szybko nad wykopanym w 1598 roku korytem Nowej Motławy na przedłużeniu ówczesnej ulicy Mniszej (Münchengasse, dziś ul. Żytnia) z Nabrzeżem Matników (wyplataczy mat na statki, zwanych także rogoźnikami). Na ilustracji pojawił się po raz pierwszy w 1600 roku.

 

 

Początkowo konstrukcja była drewniana. 26 czerwca 1891 roku otwarto nowy, ceglano stalowy most zwodzony, po którym poprowadzono tor tramwajowy, aby zapewnić płynność komunikacji miejskiej na wypadek zamknięcia Mostu Stągiewnego. Z przystanku na ul. Szopy (Mattenbuden) tramwajem nr 4 młody Günther Grass dojeżdżał do dworca kolei wąskotorowej (Kleinbahnu).

 

 

W trakcie II Wojny Światowej został zburzony. Po wojnie przerzucono na nim prowizoryczną, drewnianą kładkę, która została rozebrana w latach 1960-tych, po odbudowie Mostu Stągiewnego.

 

Po raz ostatni można było w tym miejscu przekroczyć Nową Motławę w latach 2021-2022, kiedy wybudowano tymczasową kładkę na czas przebudowy Mostu Stągiewnego na zwodzony.

 

Obecnie na jego przyczółkach umiejscowione są niewielkie tarasy widokowe.

 

Istnieją plany jego odbudowy, jednak obawiam się, że nie nastąpi to szybko...

 

Źródła:

 

Powiązane:

 

Zasady reaktywacji Reaktywacja jest możliwa po bezpośrednim kontakcie z autorem/właścicielem lub poprzednim znalazcą skrzynki.
Przeczytaj więcej o reaktywacji skrzynek TUTAJ
Wpisy do logu: znaleziona 2x nieznaleziona 0x komentarz 0x Wszystkie wpisy